11-7 Mijn avontuurlijke neef

11 juli 2022 - Brielle, Nederland

Goeiemiauwens . (Goedemorgen)

Vandaag wordt een saaie dag volgens mij.

Prachtig Prive Terras

Mijn bemanning  gaat om 10.00 uur al met koffie en leesboek op hun privéterras zitten mij achterlatend in eenzame opsluiting, natuurlijk.

Verder gebeurd er vandaag niet veel.

Omniaoven

O ja, er wordt nog wel gekookt maar een schoonmaakbeurt is er vandaag niet bij ....

Het lijkt nu echt op vakantie vieren want Pieter zit de hele dag met z'n neus in een boek van Geert Mak. ( schijnt boeiend te zijn )

Jannie leest ook, maar heeft gelukkig nog even tijd om de spannende avonturenblog over de zeehavens van Rotterdam voor mij op te schrijven. Nou ja, spannend was het niet ,hoor. Dat maakte zij er zelf van !!!

Wel indrukwekkend om dit vanaf het water te zien ,dat dan weer wel!

Als ik het dan over spannende avonturen heb moet in denken aan mijn jongere katteneefje.  Dat wisten jullie nog niet  hé....maar ik heb 3 neefjes en 3 nichtjes en twee katteneefjes.

Reider ( lijkt sprekend op mij )

Tante Rinske en Neef Reider

woont in Fryslân en is de kat van Rinske de dochter .

Findus (naar mij vernoemd ) woont in Duitsland en is de kat van Henk en zijn familie. Henk is de zoon .

Neefje Findus

Als je deze kattekop ziet weet je ook wel dat dit geen kat is die de hele dag ligt te snorren ....

Nieuwsgierige Findus

Maar hij is beslist schoon op zichzelf ....tja, zit in de familie kan ik wel zeggen 😻

Schone Findus

Nu het verhaal van Reider.

Het is een klein lief MONSTER, die Reider.

Onafscheidelijk

en Rinske is mijn liefste begripvolste tante die er bestaat. Ze houdt altijd goed in de gaten of er wel goed voor me gezorgd wordt , top. Ze heeft heel wat te stellen met haar Reider. Toch zijn die twee onafscheidelijk 😘

Soms droom ik ervan om ook zoveel te beleven als mijn stoere neef.Daarom MOET ik het volgende ook even met jullie delen .... ( trotse oude nicht als ik ben 😉)

Afgelopen week kregen we een filmpje van Rinske...Reider had een REUZE KIKKER gevangen en naar Rinske toe gebracht met de woorden ...

Deze kikker moet je  kussen ....net als in het sprookje...toe maar !!! Dan wordt het de prins van je dromen!!!

Nou ja zeg ,wie geloofd er nu nog in sprookjes 😉.   Rinske dus niet meer want er werd niet gekusd !!!

Wat ze wél met de kikker heeft gedaan kun je zien in het filmpje .                            (zie filmrubriek)

Reider heeft echt alles voor zijn wilde avonturen over, zelfs een nat pak en onder de drek zitten , natuurlijk .

Nat pak.... Kikker gevangen.

Ja, ik Findus, zit altijd wel stilletjes mee te genieten en ben best trots op mijn stoere neef . Maar dit gaat me echt veel te ver, hoor !

Reider ik wens jou en Rinske nog vele avonturen zonder al te veel schade want ik hoorde dat je ook je oor al weer  gescheurd hebt in een gevecht... Jonge pas toch goed op jezelf!

Gelukkig zit er een pleister op 😉 😘

Gescheurd oor ...

Ik maak me soms echt zorgen!!

Dit kan ik vandaag mooi even met jullie delen op deze redelijk saaie dag want ik mag alleen even in m'n tuigje op het dek zitten ....

Totale ontspanning....

Ziet er heeeeeel relaxed uit , toch???🙀

Van de vluchtplannen die ik gister zo mooi uitgedacht had komt zo niets terecht, wat wil je ook!!

Later zit ik dan wel weer redelijk ontspannen  met de vrouw en de baas van de vallende avond te genieten ...

Het moet dan maar ....

Jullie ook genieten, hoor !!

De avond valtGewoon stilteKleurenpracht

Tijd voor de  'kooi'   weltrusten.

Moarn sjugge we wol wer.

FINDUS