14-7 "Onderwatergroente"

14 juli 2022 - Brielle, Nederland

Moarn ( goedemorgen in het Fries)

Nadat wij de Brielse supermarkt hebben leeggeplunderd komt deze schare Brielse zwanen hun deel opeisen . Alsóf ze het geweten hebben.

Wij verhongeren

( zie filmpje)

Ik blijf op flinke afstand en kijk met ontzag naar vader ZWAAN  ...  Hij houdt z'n kroost goed in de gaten !

Vader Zwaan

Zo,  trossen los !

Dan zien we een meerkoet die zijn nest wel op een héél bijzondere plek gebouwd heeft.

Engelse les

Zeker Engelse les gehad 😹

Het Briellse meer is best groot en mooi maar we zoeken een plek waar we ook kunnen zwemmen ( mijn bemanning , bedoel ik) en dat valt nog niet mee want het stikt hier van de waterplanten en wat er ook maar onder water wil groeien . Overal is het groen onderwater 🙀🙀

Toch lukt het na een tijdje zoeken om een onderwatergroentevrij plekje te vinden.

Voor paal....

Niet aan de wal want daar is  alles vol met groensel...

Maar aan deze meerpalen.

Een fijne bijkomstigheid van dit plekje is dat ik weer wat meer vrijheid heb.  Hier kun ja namelijk niet aan land komen .

Achter paal......

Onze buurman vertrekt met zijn oude vrachtscheepje.  "De motor is net zo oud als het schip"  verteld hij ons . Het is een oude Kromhoutmotor en voor de liefhebber is er een filmpje . Luister en kijk maar even en beeld je in hoe mijn schipper hiervan staat te genieten .

Kromhout

Daarna wordt er gezwommen.

Brielse meer

Daar krijg je honger van en zoals jullie al wisten ....er is genoeg !!

Op de Punt

Dit is restaurant " Op de Punt "...

Mooi uitzicht

Lekker in de zon en met riant uitzicht over het Briellse meer.

Kieskeurig

Ik kom even kijken of er wat van mijn gading bij is ....

Dat smaakt

Ja, dat bevalt me wel ,schipper. Lekker , bedankt 😻

En als de nacht invalt wordt pas écht duidelijk dat we hier onder de rook van de Europoort liggen... betoverend al die lichtjes, ik kan er uren naar kijken.

Maar nu niet meer.

Maasvlakte leeft

Toch mooi !!!

Kijken jullie nog maar even naar het filmpje, de weerschijn in het water. Prachtig.

Maar mijn ogen vallen dicht , dus....

Moarn sjugge we wol wer fjidder.