14-8 "RUSTDAG"

15 augustus 2022 - Blauwe Sluis, Nederland

Vandaag , zondag , blijven we van het schaduwrijke plekje genieten.

Toch halen we het in ons hoofd om om 9.30 op de fiets te stappen voor een "leuk rondje".... nu is het nog niet zo warm, denken we 🤪🙃

Van Bovensas naar Benedensas, dat wordt ons aangeraden door voorbijgaande fietsers.

Eenmaal onderweg voel ik wel wat Findus tegen ons zou zeggen ...

" Waar zit je verstand, om je met déze warmte nog zo druk te maken 🙀🙀!!  Je weet toch nog wel wat ík deed als het warm was!!...... "

AfkoelenJuist ja ....

GEWOON LANGUIT IN DE SCHADUW!!

Ja, ik weet het , sorry Findus....we willen gewoon even in beweging en wat van de omgeving zien...dat is alles🤭🙄

Maar ergens bij een fietsknooppuntenbordje komen we er achter dat de route die ze ons voorgeschoteld hebben vrij lang is en het toch geen gek idee is om rechtsomkeer te maken en ons schip weer op te zoeken .

Onderweg zien we hoe de groenten op het land SCHREEEEUWEN om water!

Waterwaterwater

Bij deze droogte krijgt de natuur geen enkele kans 🥵

Droogte

Op het stenige weggetje komen we onze loslopende  geit weer tegen en ik maak een praatje met hem en z'n kameraden.

Meneer Geit

Zie filmpje

Co en caatje

Pieter fietst vast naar de boot want die ligt heerlijk in de schaduw.

Heerlijk in de schaduw

Als ik bij de Blauwe Sluis kom waar we gisteravond nog even een kijkje hebben genomen zet ik de oude sluisdeuren nog even op de kiek... mooi stukje geschiedenis.  Vol roest en vergankelijkheid...maar toch mooi 👌

Historie

Roest en vergankelijkheid

Dan fiets ik snel door naar de boot , ongeveer 500 meter verder op. Ik heb zin in koffie en dat zit achter op mijn fiets... en zin in schaduw...en dat is bij de boot ....

Aan koffie toe

Zo 👍de stoelen staan al klaar als ik aan kom ...

SchaduwSchaduw 👍👍👌

Zo heeft de 'kleine vergissing' om te gaan fietsen toch weer voor een leuk verhaal gezorgd...

Want de rest van de dag is erg rustig en vooral  warm. Gezellig is het er niet minder om want er zijn veel mensen die hier in de schaduw op hun stoeltjes in het gras gaan zitten .

Dus Findus' advies om ons vandaag in de schaduw rustig te ontspannen wordt van harte opgevolgd 😻 .... en niet alleen door ons 👍👍👍

Moarn sjugge we wol wer ☀️