23-8 Gelukkig een plan B !

23 augustus 2022 - Weesp, Nederland

Zoooo, even wakker worden.....

We hebben heerlijk gedroomd over boogbruggen en smalle grachten, pizza's en sluizen en kunnen fris aan deze nieuwe dag beginnen.

Als we mooi op tijd de Lek oversteken hopen we weer een vlotte schutting door de sluis te krijgen,  maar helaas.

DUBBEL ROOD !!!

"Vanwege de lage waterstand wordt de sluis vanmiddag om 14.00 uur bediend, meneer".... krijgt Pieter via de marifoon  te horen.

Het is nu nog maar 9.00 uur 😵‍💫😳

Hebben we een plan B ???

Yes!!    Plan B is de Beatrixsluis en deze bevindt zich iets verderop. Deze sluis wordt voor het vrachtverkeer  24/7  bediend. Ook wij als pleziervaart mogen daar gebruik van maken.

Overzichtje

Op dit kaartje kun je de situatie zien.

Bij 0.7 zijn we deze ochtend vertrokken.

Bij 30 is de sluis die dubbel rood staat.

Bij 61 is de Beatrixsluis.

Plattegrondje

De Beatrixsluis blijkt een goede keus.

Plan B .... Beatrixsluis

De sluisdeuren staan omhoog en we kunnen zo naar binnen varen .

Wel even een paraplu meenemen 🤭🤭

Paraplu meenemen ☔️💧💧💧💧💧

Zie maar op de filmpjes  🤣🤣

We schutten met een paar plezierjachtjes en één vrachtschip die achter in de sluis gaat liggen. Daar hebben we dus geen last van!  Gelukkig geen grote vrachtschepen in de sluis.

Één vrachtschip

Wel 10 cm verschil 😂😂😂

Nu varen we dus verder over het Amsterdam-Rijnkanaal.

Niet Rotterdam ....

Dat betekend dat we nu wél tussen de grote jongens moeten varen en dat hun snelheid behoorlijk hoger ligt dan bij ons thuis op het Prinses Margriet kanaal en dát betekend meer zuiging en meer golven.

Groot en klein naast elkaar .

Goed uitkijken, en zeker ook áchterom kijken ze zijn sneller bij je dan je denkt!!

Verse koffie

Mijn kapitein is er helemaal klaar voor en drinkt rustig z'n vers gezette koffie. 💪👌😉

Grote vrachtschepen

Het gaat prima en we varen helemaal door tot Weesp. Waar we een leuke schaduwrijke plek vinden tegenover een prachtige molen.

Goed gedaan, schipper. Bedankt 👍

Heerlijke plek

Molen Het Haantje

De molen heet 't Haantje en is gebouwd in 1820. Het is een Stellingmolen en er werd vroeger graan gemalen. Nu is het een woonhuis maar mooi onderhouden en een prachtig decor om ons schip te fotograveren .

We strekken de benen en ontdekken dat Weesp aan de Vecht een leuk stadje is .

Weesp

We zitten heerlijk op een bankje aan de Vecht iets lekkers te eten. Ik zeg niet wát.... want het is wél ongezond 🍟🤭

Mooi mooi mooi

Weesp aan de Vecht

Gewoon prachtig

Het is gezellig druk . Overal om ons heen is geroezemoes van mensen die genieten van een hapje en drankje ...een wandeling ... een vaartochtje en van het mooie weer .

WAT WIL EEN MENS NOG MEER ❤️

Dus...

MOARN SJUGGE WE WOL WER !!