26-7 Onstuimigheid van windkracht 5

28 juli 2022 - Grevelingenmeer, Nederland

De komende week gaan we het Grevelingemeer en omgeving ontdekken....

Nou ja...het is al ontdekt, natuurlijk maar nog niet door ons!

De schipper heeft voor 15,- euro bij de havenmeester een weekkaart gekocht waarmee je toegang krijgt tot alle eilandjes . Je mag er dan vrij liggen deze week.

Zo gaan we op pad en verlaten Bruinisse .

Ik kruip in mijn hoekje want het waait een dikke windkracht 5 en de Grevelingen is een groot stuk water.  Eenmaal op het open  water slaan de golven zo nu en dan over het schip heen.

Zoute spetters

De ruitenwissers draaien op volle toeren !!

Het is wisselend bewolkt met soms wat regen.

Pieter heeft weer de waterkaart op schoot de vinger bij het punt waar we zijn .  Het is onbekend water daarom wordt elke Boei afgevinkt. Nummer gecheckt,  koers uitgezet zodat we niet op ondiepten komen en weten waar we zijn.

Wilde baren

Jannie heeft zelfs de verrekijker erbij . 't is serieus, geloof ik 🙀

Ik houd alles vanuit mijn hoekje nauwlettend in de gaten .

In mijn hoekje

Het schommelt aardig en ik ben blij dat ik hier lig.

Als we op koers liggen heeft Jannie eindelijk even tijd om te filmen.

Kijk en geniet !!! mee van de kleurenpracht van wind en water .

Vooral het eerste filmpje is mooi... (Sorry voor het touwtje)

We komen na twee uurtjes aan op het eilandje "De Archipel".  Met enige moeite en hulp van een mede steigerbewoner leggen we het schip goed aan de ketting ....

Aan de steiger

Wat een harde wind staat er toch!!!  Bekijk het vlaggenfilmpje maar eens!!

Ik waag me niet naar buiten want dan wordt ik  gegarandeerd het zoute water in geblazen . Zó midden tussen de kwallen en de krabben in ...brrrrrr ik moet er niet aan denken 🙀🙀

Kwalligkwallig

Het is hier geweldig helder water dus ik kan  al het 'ongedierte' zo zien !!

Krabbigkrabbig

De bemanning ligt al vol bewondering op de knieën op de steiger om in de diepte te kijken 😹😹😹

MAAR DAN .....

We liggen nog maar nauwelijks aan de steiger of er staat bezoek voor de deur.

Guus MeeuwesGuus Meeuwes

Of meneer even mee kan eten, is de vraag !!!

Mee etende brutaliteit🙀🙀

Hij weet van geen wijken en er zit niets anders op om deze arme zwerver iets te geven....vindt Pieter... ik denk er anders over 😾😾

Arme hongerige sloeber

Hij neemt daarna rustig MIJN krukje in beslag... Dat kan ik niét toestaan en heb een stevig gesprek met meneer Guus !!!!

Stevig gesprekzie beslist het filmpje!

Hij is het er absoluut niet mee eens!

Ik moet daarom even stevig nadenken hoe ik dit strategisch aan zal pakken want Pieter en Jannie zijn helemaal weg van dit beest met z'n scherpe snavel en vurige ogen !

Plan van aanpak

Ik slaap er nog een nachtje over. Misschien krijg ik voor morgen een helder idee.

Oant moarn en lekker sliepe !