7-7 Onverwachte muzikaliteit

7 juli 2022 - Leidschendam, Nederland

20220707_113713

Op donderdag, 7 Juli wordt hier om 7.30 de wasmachine al aangezet...                  Mooi optijd, toch ? Ja, soms kunnen ze er wat van hier aan  boord. Het is vandaag miezerig weer dus na de was wordt alles in de droger gegooid... een kat kan de was doen 😉

Om 11.00 verlaten we de haven en zien nog net het mooie schip van Floris en Inge liggen ( tenminste de rode rand ervan )

20220707_112231

Daarna varen weer door het gezellige vaartje .

Het miezert aardig en die slingerdingen voor de ramen moeten aan , anders ziet de schipper niks en komt het op de kop verkeerd ! ( zie filmpje)

Jannie was gister vergeten deze mooie oude boerderij op de foto te zetten dus die heb je nog tegoed.

20220707_112821

Nog met een echte oude "heastjelp". Waar het hooi opgeslagen wordt.  (Nederlandse benaming mag ingezonden worden)

20220707_113355

Een meerkoet kan echt alles gebruiken om z'n nest op te bouwen....op  deze glijbaan MOETEN de kuikens  wel natte pootjes krijgen !

Brrrr, natte pootjes, niks voor mij !

Dan komt het bewuste bruggetje weer in zicht... en zie daar , de brugwachter komt na één toeter van Pieter al aangerend . Pieter wakker én de brugwachter wakker 😉.

Als we rechts ( stuurboord) afslaan de Oude Rijn weer op is het zo laat .

20220707_113903

We varen weer , tot genoegen van Jannie door alle voor- en achtertuinen en zo komen we redelijk op tijd in Leidschendam aan .

20220707_133731

Deze twee vogels staan vast in de wachtrij voor de zondagdienst, denk ik 😉 en het is nog maar donderdag!

20220707_133830

We vragen of we geschut mogen worden?

20220707_134314

en komen in een historisch sluisje terecht ( zie filmpje).

Je kunt hier de huisgemaakte appeltaart met slagroom zo van de terrastafeltjes pakken.

20220707_134804

20220707_134736

Jannie vraagt de ober of een gratis kop koffie ook bij het schutten hoort? Het schaamrood staat op mijn kattekop!!!! Dát vraag je toch niet!!!

Geen gratis koffie, dus!  Wist ik wel !

We meren af ... zou ik misschien...? heeeel even maar ...?     Tja, ik blijf hopen,  maar de deur gaat NIET open .

Tegen de avond gebeurd er iets onverwachts,  we horen muziek !!

Jannie wil er direct op af maar,  Pieters reactie is anders..... Ooo, zegt ie,  blaasmuziek , daar heb ik écht niks mee....!

Toch gaan de jas en schoenen aan en gaan ze achter de muziek aan . Dat geeft mij een kijkje in Pieters muzikale talenten . Luister/kijk het filmpje in de filmrubriek en je kunt erzelf van mee genieten 😉  😉

20220707_200256

Jannie fluisterd me later in het oor dat Pieter niet meer bij de muziek weg te slaan was. Ik moet ook eerlijk bekennen toen ze me ervan liet horen kon ik me daar ook alles bij voorstellen... dit was echt bijzonder mooi . ( voor zover m'n dove oren dat nog kunnen horen )

Na een lange wandeling door Leidschendam gaan ze weer richting schip.

20220707_210602

Als Jannie nog een stuk verder wil lopen vindt Pieter dat ze ' de boom in kan ' ...

20220707_210657

Het is al laat genoeg !!!

20220707_210850

Hup, richting bed .

Ik slaap al bijna maar wil eerst mijn blikje nog hebben , natuurlijk. Dat ben ik zo gewend , dat is een soort van  'slaapmutsje' voor mij .

Je snapt natuurlijk al wat er nu volgt....

"Moarn sjugge we wer fjidder".

( morgen zien we weer verder )

Groet Findus