20-7 Missie mislukt....

20 juli 2022 - Brielle, Nederland

Ik ben er vanochtend vroeg bij. Om 7.00 uur loop ik al op mijn onbewoonde eiland rond. Mijn nieuwsgierigheid word gewekt door een boot die gisteravond nog niét in dit haventje lag , en nu dus wél...  daar moet ik meer van weten.

Mislukte missie

Langzaam en op mijn hoede loop ik er naartoe.... niemand te zien, ik waag het erop. Op mijn allerzachtste kattepootjes spring ik op de achterklep en loop zo door naar binnen. Mijn neus achterna...  ik ruik iets lekkers... hé kijk daar op de grond staat een doosje ,daar komt de geur vandaan.... en nét als ik mijn tanden in iets lekkers wil zetten staat Jannie naast de boot met haar armen te zwaaien .... zonder geluid te maken probeert ze me duidelijk te maken dat ik van boord moet komen !!!

Want, wat ik niét weet is dat er  voor op de boot tóch mensen liggen te slapen, in de open lucht in dikke slaapzakken verstopt...

Mijn nieuwsgierigheid bevredigd .    Mijn missie mislukt.... 🙀🤪

Rond 11.00 varen we richting Brielle. Boodschappen, watertanken, afval lozen..

Chillen

Koffie drinken  en zélfs nog een verbeterde versie van 'cultuur snuiven'.

Bij ons vorige bezoek was me dat verschrikkelijk tegen gevallen toen heb ik ze "cultuurbarbaren"  genoemd 🙀 maar dat hebben ze nu ietsje beter aan gepakt 👍

Ze lopen s avonds ....om precies te zijn,

Sereen

21.30 uurom 21.30 uur

nog een stuk over verdedigingswallen van Brielle.

Bolwerken

De bouw van de muren en de verdeding van Brielle wordt bestudeert.

Vroeger

Het kruithuis uit 1633 wordt bezocht.

Kruidhuis

De Stadspoort waar vroeger met paard en wagen doorheen gereden werd  sjeezen nu  de electrische fietsen je bijna van de sokken  ! 🙀🙀😹

Stadspoort

Oude geveltjes met nieuwe bloemen ervoor .

Bloemenpracht

Brievenbus uit de vorige eeuw.....

PTT

En een vogelhuisje uit 1400ennogwat!

Uit het jaar 1400😹😹

Leuke vondsten en wetenswaardigheden uit het verre verleden.

Eén verhaal heeft hen beide behoorlijk geraakt , het verhaal over de "zakkendragers"....

Probeer het maar eens te lezen of te googelen....

100 kg op je rug

Tja, dan ben je even uitgemiauwd als je dit leest.

Voor vandaag ben ik ook uitgemiauwd!

Oant moarn en lekker sliepe 😻