21-7 Op naar Zeeland

21 juli 2022 - Oud-Beijerland, Nederland

Vandaag begint de dag met iets wat "de kat niet lust" ...

NATTIGHEID🙀💦

Juist, het regent. Dát is lang geleden !!! Daarom niet getreurd, geen reden toe, nee hoor !

De natuur heeft ook een slokje nodig... Zelfs broodnodig !!

Als het afscheidcomité aanwezig is...mooi in 't gelid , netjes opgevoed...

Afscheids comité

kan onze afvaart beginnen. Wij laten nu voorgoed Den Briel achter ons.

Frisjes gekleedNog in zomers tenu.

Maar halverwege komt de winterkleding uit de kast , het is een stuk kouder geworden.

Donkere wolken halen ons in

Ik heb daar geen last van...heb altijd m'n winterjas aan.

20220721_175753

Na de sluis wachten we op het juiste tij zodat we zoveel mogelijk stroom mee hebben, dat scheelt weer wat diesel. We luisteren ondertussen naar de marifoon gesprekken (filmpje) en kijken naar de vrachtschepen die de Oude Maas op en af varen .Flinke jongens zitten er tussen.

Als het onze tijd is meld de schipper zich aan . Luister zelf maar naar het gesprek (filmpje)

De Oude Maas loopt van Rotterdam naar Dordrecht maar wij slaan ergens stuurboord uit het Spui op en hebben Oud Beijerland op het programma staan.

Geen droge sokkenooooh 🙀🙀

Daar houdt je géén droge sokken...

Opgestapeld

Al deze bewoners willen natuurlijk aan de waterkant wonen... Dan zit er niks anders op om ze bovenop elkaar te stapelen.... brrr zelfs ik als kat zou hoogtevrees krijgen...

Terug naar het water. De vrachtschepen hebben de gang erin en een flinke snor voor de neus   ....

SANNE OOK!

Sanne

Maar dan wordt het pas écht donker aan de horizon, de schepen die we in de Rotterdamse haven verwacht hadden varen hier wél.  (filmpje)

ECHT ZEESCHIP

EEN ECHT ZEESCHIP !!

Idem

Snel ren ik naar het achterdek...ho ho schipper... WAAACHT!!!

Jannie snapt het al....  zo... sta ik goed?

StatiefotoSTATIEFOTO 😻😻

Kan ik mooi m'n twee katteneefjes laten zien 👍👍

Precies goedJA, TEVREDEN 👍

Zo, we zijn op het Spui.

Waterkaart

Oud Beijerland komt in zicht en niet lang daarna loop ik al heerlijk de steiger op en neer. ( filmpje)

Stijgende steigerlekkere luchtjes

Ook hier is eb en vloed, de steiger stijgt... dat merk ik best wel, hoor. Soms kijk ik stiekem omhoog of ik de sprong op het droge al kan halen .... mmmm , nóg niet...even wachten ...

Helaas ze hebben me in de gaten en  ik wordt naar binnen gelokt met wat lekkers... vooruit dan maar. Ik geef me gewonnen 😻wel zo veilig.

Na een wandeling komt Jannie met de volgende foto's thuis... indruk van het dorp Oud Beijerland. Zijn jullie misschien nog nooit geweest, ik wel !

20220721_204344KerkMooi licht

Huis met de straat mee gebouwd

S avonds is het gezellig aan boord.