21-8 UTRECHT , TOCH GELUKT!

21 augustus 2022 - Utrecht, Nederland

In aantochtIN AANTOCHT 👍

Om 9.30 hebben Reinhart en Helga hun komst naar de boot met deze foto via wattsapp aangemeld...

" We voelen ons net vluchtelingen als we zo met onze bedspullen onder de arm over straat lopen 🤭 ": zegt Helga tegen mij als ze aankomen ....😂😂😂

Gelukkig is dat niet zo🤭

Als snel gooien we de trossen los en Reinhart krijgt een spoedcursus tot beste matroos van ons schip ...

( Op Milo en Findus na, natuurlijk 😂👍)

In de leer

Goede matroos

Na sluis 1 en 2 leert hij het al aardig en dus krijgt hij de volledige verantwoording over het voorschip....

RELAXEDRELAXED👍👍

Al snel  blijkt dat hij alles al onder controle heeft 💪💪👌🤣😂

We varen via Merwedekanaal, Vaartse Rijn en de Vecht naar Utrecht.

Er valt veel te zien onderweg maar Utrecht is echt spectaculair 😍👍👍.

BOOGBRUGGEN

Daar kijken we onze ogen uit ...

Pizza langs halen

en varen bijna over de terrastafeltjes heen. We hadden onze pizza mooi van te voren kunnen bestellen 😋🤣

Utrecht

We varen onder 14 boogbruggen door de ene wat langer als de ander. In één daarvan  zit zelfs een bocht 😳

Er zijn hiervan een paar filmpjes te zien👍👍

Pieter hoeft zich niet te vervelen, zegt hij zelf...OPLETTEN GEBLAZEN !!

Het water is erg smal...dan zijn er nog de kano's, rondvaartboten en kleine motorbootjes......dat alles samen in de smalle grachten van Utrecht....

PIETER .... RESPECT 😍👍👍

Na de laatste tunnel meren we af in het centrum van Utrecht . Mooi plekje.

Centrum Utrecht

(Helaas)  werkt de betaalautomaat niet en de havenmeester hebben ze naar huis gestuurd ...ook goed !!

Op de namiddag gaan Utrecht te voet verkennen .

Op Utrecht neer kijken

Rustig wordt alles van bovenaf bekeken.

Bestelling ophalen

Familie Gans komt langs ...misschien valt er iets te halen 😋😋

De kelders

Deze oude kelders worden voor veel doeleinden gebruikt...als eetgelegenheid, kanoverhuur, opslag en zelfs als woning. "Dan woon je echt luxueus en hebt een zee van ruimte" , heeft een van de bewoonsters ons verteld.

De duizend fietsen tonen aan dat je met een fiets sneller uit de voeten bent dan met de auto. Geen elektrischiteit op de fietsen te ontdekken 👍👍

Oude bomen

De prachtige bomen aan de kades zorgen voor schaduw en voor een gezellige sfeer.

Van deze gezellige sfeer willen we zo lang mogelijk genieten . Met pasta en pizza is dat geen probleem 👍👍

Pizza en pasta

Utrechtse gezelligheid

We laten het ons smaken 😋😋

Aan het eind van deze dag ....

Lampjesstad

liggen we in een stad...

Mooie sfeer

Vol lichtjes....

Weltrusten 😴😴

MOARN SJUGGE WE WOL WER !