19-20 -8 BESLUIT STAAT EINDELIJK VAST!!!

20 augustus 2022 - Vianen, Nederland

Vandaag is het vrijdag en we  zijn van Arkel naar Vianen gevaren en blijven op de passantenplaats  ten zuiden van de stad liggen.

We hebben voor de komende dagen met onze Duitse vrienden Reinhart en Helga afgesproken.

Zij komen met de camper naar Vianen en dan varen we samen door Utrecht .

Reinhart fietst dan weer terug naar de camper om deze weer op te halen en rijdt dan weer naar de boot...waar we dan ook maar liggen .

Dat wordt weer een gezellige tijd 👍👍😍

MAAR WAAROM DOOR UTRECHT...      WE ZOUDEN TOCH OVER DE IJSSEL ??!!

Ja, dat klopt ...maar ons besluit om onze plannen om te gooien en niet over de Lek , Nederrijn en de  IJssel naar Friesland te varen staat nu eindelijk vast.

Dit was ons oorspronkelijke plan maar door de aanhoudende droogte zijn de waterstanden in de rivieren te laag en maatregelen voor de beroepsvaart staan eraan te komen. Sluisen schutten hier en daar niet meer of nog een enkele keer en dan kan de pleziervaart alleen samen met de beroepsvaart geschut worden.  Dit  kan voor ons alleen maar eventuele moeilijkheden en wachttijden  opleveren en daar zitten we niet op te wachten.

Zelfs is er nog een mogelijkheid dat we weer terug moeten varen naar waar we nu zijn....

GEEN DENKEN AAN 🙃🤭

20-8 Zaterdagochtend .....

We gaan mooi optijd door de sluis die uitkomt op de Lek.

Sluis met uitstraling!!Schutten, geschut....😉😊

Het is een oude sluis met een mooie uitstraling 👍

LOSVAST,  ANDERS HANG JE 🥴

De passantensteiger is een ruimtelijk plek met uitzicht op de scheepvaart op de Lek.

Mooi ruimtelijkHet laatste schip.

Daarbij komt dat de camperplek van hieruit lopend te bereiken is .

Het kan allemaal niet mooier...

Tijdens het wachten op onze gasten horen we slecht nieuws....en dat betekend dat er ook nú weer een kink in onze  kabel komt en onze plannen veranderen ...

Er blijkt een brug in Utrecht kapot te zijn. De reparatie kan enkele weken duren omdat de onderdelen niet leverbaar zijn ....🥴😳

Daar gaat ons mooie tochtje door Utrecht !!!

Hoe gaan we dit lossen ???

Wij nemen het volgende besluit :

We varen gezamenlijk naar Utrecht , we overnachten daar en varen maandag ochtend weer terug naar Vianen. Dit lijkt ons de beste oplossing .

Nu maar hopen dat onze gasten het hier mee eens zijn 🤭🤪😂.

Om 16.00 komen ze aan.

Jumper Kangeroe

Onder het drinken van een kop koffie bij de camper wordt ons plan goedgekeurd 👍👍👍

SUPER, SUPER !!

Gezellig samen eten en bijpraten 👍👌

Als we daarna gezellig aan boord samen 'Gemüsesuppe' eten kan ik voor vandaag nog maar één ding zeggen :

Voor donker thuis zijn 🤭😉

De avond valt ...

MOARN SJUGGE WE WOL WER !

1. Floris:
    23 augustus 2022
    Goed idee Jannie. Wel jammer want Utrecht is erg leuk om met eigen schip door te varen.
  2. Familie P de Jong:
    23 augustus 2022
    Gelukkig waren onze vrienden bereid om aan boord te overnachten en zo zijn we toch naar Utrecht gevaren en de andere dag weer terug .
    Dubbele pret dus 👍

Idd heel erg mooi.