23-7 Oude Tonge...Zuid Holland

23 juli 2022 - Oude-Tonge, Nederland

Zo, m'n tanden gepoetst , haren gekamd en de staart in de krul...😻Vertrekken maar .

Onder de Haringvlietbrug door.

20220723_110723

Boei nummer dezoveelste ( kan ik niet uitmiauwen 🙀) kijk zelf maar .

Boei nr zoveel

Dan op naar de Volkerrak sluizen.

Je hebt een sluis voor de vrachtschepen en voor de plezierjachtjes....en nog een spuisluis.... Wij nemen de goeie, gelukkig. Spannend hoor, zo'n megasluis🙀

20220723_115008

Maar het was  een makkie... goede bemanning aan boord 👍👍👍

Via het Volkerak komen we bij Oude Tonge uit , tenminste als de waterplanten het toelaten. Regelmatig moeten we de schroef achteruit laten draaien om weer een bos waterplanten eruit te slaan. VOORUIT...ACHTERUIT...VOORUIT

Daarna drijven er allemaal stukjes gehakte waterplanten om de boot heen.. net groentesoep maar dan zonder ballen 😸

Oude Tonge...

Bij navraag over bezienswaardigheden verwijst de havenmeester naar de begraafplaats en de kerk , meer is er niet .

Begraafplaats...  Wat hebben we daar te zoeken ???

Als Pieter later even een kijkje neemt zien jullie aan de foto's wel waarom hij aangedaan aan boord stapt.

19531953

20220723_204318voor en na20220723_204721modder scheppen

Doet ons denken aan de gebeurtenissen van vorig jaar .

20220723_204440zelfredzaamheid

Deze koe is de trap op geklommen en heeft zich zo het leven gered. Later is er voor haar een tegel op het huis geplaatst.

Later zijn ze samen nog naar de begraafplaats geweest.😥

Hartverscheurende angstbange moeder

20220723_205854305 mensen.

Oude Tonge is als dorp het zwaarst getroffen.

20220723_205941geen woorden.

20220723_210010

Nee, geen gemauw en geen woorden meer.

Oant moarn.

FINDUS

1. Herma de Vos:
    25 juli 2022
    Als jullie nog in oude tonge zijn moeten jullie zeker bij bakker Koese tompouce halen. Erg lekker daar. Ook het brood is daar erg goed.
    Groetjes Herma vanaf het Brielsemeer. Ms Geertruida
  2. Familie P de Jong:
    Hallo Herma.
    Als we er weer komen gaan we dat zeker doen. Bedankt voor de tip.
    Help me even op weg. Herma ...? Hebben we jou nog een keer in Brielle getroffen ?

Groetjes Jannie
  3. Herma de Vos:
    25 juli 2022
    Jazeker, met de rollator. We hebben jullie nog heel veel tips gegeven voor onderweg. Je hebt zelf nog ons telefoonnummer genoteerd.
    Was erg gezellig. Jammer dat we jullie niet meer gezien hebben. Maar geniet van de verhalen. Veel plezier in Zeeland
  4. Familie P de Jong:
    26 juli 2022
    Hallo Herma.
    Dan had ik het toch goed.

Ja, we zijn elkaar toch mis gelopen...jammer.

Jullie tips staan veilig opgeslagen in ons tippenboek.
    Voor nu gaat de reis eerst door Zeeland en we zijn zeker aan het genieten.

FINDUS trouwens ook 😻

Jullie ook een goede reis . Groetjes Pieter en Jannie