25 tot 27-8 STARUM XL exstra lang !!

27 augustus 2022 - Stavoren, Nederland

We zijn wat langer in Stavoren gebleven dan gedacht. Van woensdag 24-8 tot maandag 29-8

Zoekplaatje 😉

Zoekplaatje

Er zijn verschillende redenen om hier te blijven ....

We vinden het heerlijk om weer in Stavoren te zijn... dan is het ook nog prachtig mooie weer, en daarnaast is het reuze gezellig op de steiger....

Maar de échte reden is dat mijn broer Willem en schoonzusje Astrid met hun nieuwe zeilboot naar Stavoren komen.

Die moet bewonderd worden, natuurlijk  👍👍👍

Nu even terug in de tijd

Donderdag, 25-8   komt er een Schokker achter ons liggen , er is nét plaats genoeg. Toch gaan we een stukje naar voren want hun anker zit bijna in onze achtersteven te prikken en we willen niet " gehaakt" worden .

Dit is alles met elkaar een heel geknutsel en geknoop met touwen en venders want we liggen namelijk niet aan een gewone steiger maar tegen palen die aan de buitenkant van de steiger staan. Daarbij komt dat  de wind ook nog wat meer begint aan te halen . Kracht 5 uit het noorden.

Zo, we liggen als een huis💪💪

De nacht valt😴😴

Wouda gemaal

26-8 Vrijdag

Alles gaat goed deze nacht want iedereen staat de volgende ochtend weer uitgeslapen op de steiger.

De schokkermensen, Jos en Nelly uit Amsterdam zijn al druk met hun fietsen in de weer. Ze moeten naar Laaxum om een broodje paling te halen ... hun specialiteit 👌👌👌

Mmmm 😋, geen gek idee!!!

Gisteren is er ook nog een zeilende muzikant aangekomen. Ad is zijn naam en hij speelt trekzak.

Jos en Ad komen langs om een praatje te maken. Er komen sterke verhalen voorbij maar na een kop soep vertrekken Jos en Nelly dan toch naar Laaxum en Ad haalt zijn trekzak tevoorschijn . We maken samen wat muziek. Trekzak en ukelele past prima bij elkaar🥴😖

🤭😂😂

Leuk die spontane ontmoetingen.

Het wordt steeds gezelliger op de steiger want 's avonds worden we door Ad uitgenodigd om muziek te maken onder het genot van.....

"Paling met een drankje ".

Jos en Nelly hebben dus niet alléén een broodje paling gehaald....                  maar voor ons allemaal een paling meegenomen !!!!

Zo jammer dat ik er geen foto van heb gemaakt 😖😖 ....Dan konden jullie allemaal nog even mee genieten 😋😋😋

We blijven tot laat in de avond zitten !

Verlichting tijdens palingfeest

Zaterdag 27-gaan we heerlijk aan de wandel. Het voor ons zo bekende Stavoren, " STARUM "  verveelt ons nooit.

Wijdsheid

Het wijdse uitzicht over het IJsselmeer.

Het strand

Het strand....

Beide vuurtorens

Vuurtoren groen

De vuurtorens ...

Het Vrouwtje van Stavoren

En de oude haven onder het toeziend oog van het vrouwtje van Stavoren. We genieten er altijd weer van ondanks dat we hier al bijna 40 jaar komen.

Als we weer bij de boot terug zijn melden Willem en Astrid zich aan .

Om half vijf  zien we onze "beginnende zeilers" in de verte aankomen.

Knap hoor, er staat toch nog een straffe wind uit het noorden . Met gestreken zeilen varen ze de haven binnen.

Willem en Astrid

Er is gelukkig nog één plekje vrij aan de steiger dus ze komen er gezellig bij . Dit verhoogd de feestvreugde nog meer 👍👍👍

Trots op jullieTROTS OP JULLIE !!

Het wordt een avond van boot bewonderen, samen eten en bijkletsen....heerlijk 🥰👍

STRAALEND

Goudkleurige  kadootjes

MOARN SJUGGE WE WOL WER!!!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade