28- 8 Vervolg STARUM XL

28 augustus 2022 - Stavoren, Nederland

Het "bewonderen"  van zeilboot JENTE gaat vandaag over in een " inspectie".

Geen kritiek van de ervaren zeilers op de steiger, beslist niet . Meer een overleg en advies en optimaliseren van het touwwerk aan boord en het  "zetten" van de zeilen.

Onder de koffie samen met Ad wordt dan ook besloten dat de mannen met elkaar een rondje gaan zeilen zodat ze het schip kunnen "trimmen".

Support

Tja, termen uit de zeilwereld😊👍

Astrid blijft met de twee honden(tjes)  bij mij aan boord anders wordt de kuip van de JENTE wel héél erg vol 🤭🤭

Met trots kijkt Astrid naar schip én kapitein 🥰

Doei doei

Trots op schip én schipper

Wij hebben het reuze gezellig samen met Sem en Floris en fantaseren over toekomstige bestemmingen ....zeilend of varend... ( de honden dromen in hun slaap vrolijk met ons mee 🐆🦒🦁🦭)

Na een paar uurtjes komt de JENTE weer in 't zicht en wij gaan op de pier staan als een echte filmploeg 📽.        Om film- en fotomateriaal te verzamelen  📸 🎬.

Vol gas vooruit

Bijna in de haven

Zie ook ons film materiaal🎬

Zeilen strijken

Zo, weer veilig in de haven en de zeilen gestreken...

(Denk nu niet dat de strijkbout er dan aan te pas komt....😖     🤭😂😂)

Nee, dit betekend gewoon de zeilen naar beneden doen !!!!

Mag ik nou eindelijk , baas!!!!

Astrid en de hondjes kunnen niet wáchten om weer aan boord te gaan maar ja...het is géén motorboot 🤭😉 Zo van .... aanleggen en klaar 😂😂

Eerst moeten de zeilen en touwen weer opgeruimd en  op hun vaste plek gelegd worden , dus even geduld Sem, baasje komt eraan...

Opruimen

Sem is een echte "baasjeshond"  en hij stond met z'n neus in de lucht toen z'n baasje de haven binnen voer....

Ja, baas, ik ruik wel dat jij het bent!!

JA BAAAAS!!! IK RUIK JE , HOOOOR !!!

Zie het filmpje, prachtig hoe Sem op z'n baasje reageert😍🐕

Deze middag komt ook Rinske,🌹🌹 onze dochter langs. We hebben elkaar door onze reis al zó lang niet gezien.☹️

Heerlijk !! 💞

Bijpraten aan de voet van de pier...  Gezellig door Stavoren lopen..... een visje halen...en lekker met onze blote voeten door het zand en in het water....

Dat is GENIETEN ❤️❤️

Zo komt aan deze dag ook weer een eind.

Veel indrukken en veel gezelligheid.

Rinske gaat weer naar huis ❤️ maar "sá fijn dast der even wiest🥰"

Wij zoeken onze kooi op 😴😴

MOARN SJUGGE WE WOL WER !