4,5,6,7-9 EEN SPRONGETJE IN DE TIJD

7 september 2022 - Sneek, Nederland

Even een paar dagen tegelijk omschrijven.

4-9

Zoals beloofd brengen we vandaag het gebakkenvisjegeld  uiteraard naar Laaxum en maken er een mooie fietstocht van. Via Warns langs een omweg weer naar Stavoren.

Lekker in beweging.

5-9

Vandaag pakken we onze biezen en varen door de Johan Friso sluis naar de steiger waar we mejuffrouw IJsvogel hebben ontmoet.

Nog een keer onze Schoonheid

Ook vandaag heeft ze weer andere prioriteiten en laat ze niets van zich horen of zien.

Blauwe pracht

Daarom pakken we haar er nog even bij. Dit was echt zó uniek 👍👍❤️

6-9

Weer tijd voor vertrek. Nu richting Jentjemeer.

Over de Fleussen, Hegermar, Jeltesloot en nog wat andere slootjes komen we in de buurt van de Jentsjemar, zoals dat bij ons op z'n Fries wordt uitgesproken.

Drie bruggetjes

Eerst nog wat lage bruggetjes 'nemen'.

En dan via de Fammensrakken komen we op de Jentsjemar. Dit was altijd onze eerste bestemming als we vroeger met de boot op vakantie gingen .

Privé eilandje sinds jaar en dag

Dit huisjes op een klein privé eilandje vind je dan ook in al onze vakantie verslagen terug.

Daarom mag het ook nu niet ontbreken.

7-9

Ik wil graag nog even aan het eilandje op het Snekermeer liggen. Daar hebben we ook gelegen toen onze kleine matroos nog bij ons aan boord was.

Soms kun je haar zomaar ineens erg missen 😿

Toch een frisse neus

Onze Findus 🥰

We gooien de trossen los , gaan eerst nog even naar Sneek een paar boodschappen doen en liggen een poosje later op ons vertrouwde plekje.

Het mooie van dit eilandje is dat je aan alle kanten voor de golven beschermd ligt en toch over het hele Snekermeer uitzicht hebt.

TOP LOKATIE, DUS!!

Sneekermeer

Grandioos uitzicht👍👌

Eerste rangs zitplaats

Je zit gewoon eerste rang!!

Skutsje

Terugweg

s Avonds kun je  bijna de

"Son in de See Sien Sakken" 😉

Gouden zon

En dan is het nacht 😴😴😴

Weerschijn...

In de maneschijn....

MOARN SJUGGE WE WOL WER !