8-9 WEERSVERANDERING

8 september 2022 - Grou, Nederland

Ja, zo kunnen we het wel zeggen.

WEERSVERANDERING🌧☔️

Weersomslag

Dreigend

Een nat dek zijn we beslist niet gewend!!

Nattigheid

In bijna 4 mnd heeft het niet geregend 😲😖

TJA.....

Je ziet het al , we hebben ons eiland in het Sneekermeer alweer verlaten en varen nu richting de Heerenzijl brug.

Heerensyl brege

Daarna kom je op de Terkapelster Poelen waar we ook bij het Kameleon eiland langs varen. Hier ligt een stuk van Pieters geschiedenis.

De arke fan pake

Deze woonark is namelijk van Pieter z'n vader geweest en is bij het Kameleon eiland terecht gekomen om de jeugd te laten zien hoe een woonark er uitziet.

Op het Kamelean eiland

Vroeger was de ark mooi wit geschilderd en netjes onderhouden. Nu ziet hij er verwaarloosd uit.

Hier heeft Pieter tot z'n 12de op gewoond . Veel herinneringen komen boven.

Onderweg koffie met eigen gebakken  appel-noten krans.... zelfs met vanillepudding !!

Eigen gebakken notenkrans

Daar heeft Pieter niets op tegen....

Lekker bij de koffie

Ik ook niet 😋😄

We varen door Akkrum...

Door Akkrum

Passeren de watertoren van Nes.

Watertorenhotel Nes

Deze is trouwens omgebouwd tot

"Watertorenhotel"...

Zo komen we op de Wijde Ee terecht.

We moeten eerst nog even midden door een 'Ganzendameskransje'.... varen ....zie filmpje.

Damesganzenkransje

Ze weten bijna van geen wijken. Ik denk dat er zeer belangrijke zaken besproken moeten worden....zoiets als de hoge energieprijzen...of de hoge prijzen van hun levensmiddelen ....of zou het over het ' MILJEU' gaan, GAKGAKGAK 🤣🤣

Wíj varen iig nog even naar het eind van de Sietebuorster Ee om daar aan 'onze steiger' af te meren... of aan te leggen...

t Is maar net hoe je het wilt zeggen 😉

Zo, dit was weer een leuke route. Hier komen we niet alle dagen en toch is het vlak bij huis.

Ik zou zo zeggen:

MOARN SJUGGE WE WOL WER !!