27-6 Nieuwsgierig kijk ik wat de nieuwe dag gaat brengen .

27 juni 2022 - Hemelum, Nederland

Nieuwsgierig Goede morgen. De belevenissen van de afgelopen dagen zijn natuurlijk met geen pootje te beschrijven. Laat ik even beginnen bij maandag 27 Juni.

We krijgen opstappers aan boord. Pieter en Janke , vrienden van ons. Gezellig....vinden Pieter en Jannie.... maar niks voor mij als scheepskat. Ik kruip in mijn hoekje en ga liggen pitten.

We varen van Hemelum naar Stavoren en gaan daar het IJsselmeer op. Richting Workum.

Mooi rustig is het water  er is geen wind....!!

Nou , ik zal jullie vertellen  dat zegt genoeg.

Geen wind op het IJsselmeer betekend....

" VLIEGENDE ELLENDE "...

Pieter en Pieter staan al voor op het schip daar is het wat minder .

Vlucht voor de vliegjes

In Workum aan gekomen hoor ik het wel , met z'n vieren wordt er lustig op los geschrobd en geboend en gezogen... ons Skip ziet zwart van de vliegjes !!!

Helaas geen bewijs op camera vastgelegd,  maar ik spreek de waarheid. (Google maar even op IJsselmeer vliegjes ....)

Na een uurtje wordt het weer rustig aan boord , de bemanning zit nog wat na te puffen van het harde werken maar hebben schoon schip gemaakt en we kunnen door de sluis naar binnen.

20220627_143739

Pieter houdt de boel nauwlettend in de gaten , hoef ik dat niet te doen 😉

20220627_143753

We varen door Workum

20220627_145404

en daarna verder over de Friese wateren weer richting Hemelum.

Het was een leuke dag , hoor ik ze  zeggen als we aan de steiger liggen .

Dat neem ik dan maar aan 😉

Ze nemen afscheid van elkaar

20220627_191254

en wij zoeken nog een plekje voor de nacht... goed slapen ,hoor. Morgen wordt een spannende dag.

Moarn sjugge we wol wer !

( morgen zien we wel weer )